Dansuri

Dansul solicita intreg organismul si in special picioarele.Pentru persoanele care doresc sa slabeasca, insa nu sunt mari amatoare de exercitii fizice, dansul este o metoda eficienta de ardere a caloriilor. Usor de practicat, dansul este foarte eficient atat pentru imbunatatirea starii de spirit cat si in conturarea armonioasa a corpului prin eliminarea kilogramelor in plus.

Dansul reprezinta o forma de aerobic, deoarece presupune miscari ale bratelor, picioarelor, precum si ale soldurilor. Miscarile de dans care pun accentul pe pasi si pe miscarea picioarelor reprezinta activitatea principala pentru prevenirea aparitiei osteoporozei.

Dansul, in general, poate arde la fel de multe calorii ca si mersul, inotul sau ciclismul.
In dans se aplica o singura regula: cu cat te misti mai mult, cu atat vei scapa de mai multe calorii. Dansul nu este remediu pentru inima, insa ajuta la imbunatatirea activitatii acesteia.

Beneficiile dansului

 

- scapi de stres, depresie si insomnie
- capeti o forma fizica si tonus muscular mai bun
- capacitate pulmonara se mareste si respiratia este mai buna
- intr-o jumatate de ora arzi 200 – 400 calorii
- ai oase mai puternice si mai sanatoase

Rock-ul te ajuta sa-ti coordonezi mai bine miscarile, sa respiri mai usor si sa-ti imbunatatesti capacitatea de memorare. In plus, ai toate sansele sa-ti recapeti silueta si sa scapi de celulita, caci iti pui la munca muschii picioarelor, abdomenului si feselor.

Pentru a intari musculatura picioarelor, indicate sunt flamenco si stepul. Teatral si expresiv, dansul flamenco pune toata forta sa in felul cum picioarele lovesc pamantul, cu autoritate. Ca si beneficii asupra formei corpului, acest dans cultiva senzualitatea, va invata sa miscati corpul cu gratie si sa va mentineti anumite zone intr-o postura corecta dar fara a fi crispate.

Pentru a obtine o tinuta a corpului confortabila si lejera, tango-ul este cel mai potrivit. Acest dans este de fapt un mers elegant, unde bustul este tinut foarte drept si corpul se misca unduit si ritmat.

Un minut de salsa echivaleaza cu minus 10 calorii. Samba creste rezistenta organismului la efort fizic, stimuleaza circulatia sangelui, imbunatateste functia pulmonara, scapi de depresie si te binedispune. Fiind un dans sportiv, pe ritm binar, solicita foarte bine musculatura de baza a corpului, fese, picioare, calcaie, si sistemul cardiovascular.

Nu trebuie sa fi profesionista ca sa dansezi. Tot ce trebuie sa faci este sa asculti muzica ta preferata si sa incepi cu 20 de minute de incalzire, timp in care te poti misca in voie.

Sonia Buscan

Sursa: www.femina.ro

Categorii
Articole recente